
Мета розробки шкільного портфоліо:
Портфоліо дозволяє учневі розвинути здатність самостійної оцінки своїх досягнень, підвищує мотивацію, дозволяє досягти кращих результатів в процесі здобуття освіти, прищеплює навички планування і постановки цілей, допомагає педагогам побачити приховані здібності учня, що необхідно для подальшого їх розвитку.
Структура портфоліо:
На сьогодні яких-небудь жорстко встановлених правил і вимог, що регламентують структуру портфоліо учня початкової школи не існує. Тому рекомендується використати перерахований нижче набір розділів, оскільки на нашу думку, він не містить нічого зайвого і дозволяє повною мірою досягти цілей, що стоять за створенням портфоліо. Помітимо, що запропонований варіант не є єдиним вірним рішенням.
1. Титульний лист (обкладинка документу). Містить інформацію про адресу і найменування освітньої установи, ПІБ учня і клас. За бажання ви можете опублікувати на титульному аркуші фотографію учня.
2. Мої фотографії. На цій сторінці портфоліо ви можете опублікувати як ваші сімейні фотографії, так і фотографії самого учня – все на ваш розсуд.
3. Моя сім’я. Тут вказується інформація про склад сім’ї учня. За бажання ви можете вказати (у загальних рисах або детально) дані про місце роботи і спеціальності того або іншого члена сім’ї.
4. Що я умію і люблю робити. Цей розділ дозволяє проілюструвати навички і захоплення учня. У полі “Я умію робити” рекомендується вказати найбільш значимі, на ваш погляд, досягнення учня. Це не обов’язково повинно відноситися до навчання. Наприклад, якщо ваша дитина навчилася плавати цього літа, то для першого або другого класу – це також є досягненням. У полі “Я люблю робити” рекомендується вказати відомості про інтереси і захоплення учня. В процесі навчання ця інформація може допомогти педагогам розвинути наявні у дитини здібності, а також знайти серед однокласників однодумців і друзів.
5. Мій режим дня. Цей розділ портфоліо дає учневі навички планування. Буде корисно, якщо поля цієї форми учень заповнить самостійно, а ви йому потім допоможете звести інформацію за часом тих або інших справ. Рекомендуємо роздрукувати цей лист портфоліо і повісити його в дома поряд з робочим місцем учня.
6. Мої досягнення і плани. Інформація в цьому розділі дозволяє педагогам зорієнтуватися в сильних сторонах учня, зрозуміти його прагнення і бажання отримати додаткові знання і навички, або ж переконатися в тому, що в учня вже існує деякий план дій, послідовне виконання якого дозволить йому зрештою досягти поставленої мети.
7. Моя зайнятість в гуртках, секціях і клубах. Тут необхідно вказати інформацію про назву гуртка, секції або клубу, назву установи, в якій проводяться зайняття і час, впродовж якого учень приймав або бере участь в діяльності гуртка або клубу. У разі зайняття з репетитором, що приходить до вас додому, – це також слід відобразити в розділі. Інформація дозволить педагогові оцінити факт того, що в розвитку тих або інших навичок, або умінь, учень робить серйозніші дії, що дозволяють досягти великих результатів, ніж якби те або інше зайняття залишалося на рівні звичайного захоплення.
8. Моя творчість (літературні роботи). Цей розділ не є обов’язковим. У початкових класах рівень освіти в області літератури, як правило, ще не на стільки високий, щоб учень вже мав необхідні навички складати які-небудь вірші або оповідання, і в той же час, бувають виключення.
9. На сторінці «Мої малюнки», за бажання, ви можете вклеїти малюнок/малюнки, зроблені учнем, або роздрукувати лист цього розділу (краще в декількох екземплярах) і попросити вашу дитину намалювати що-небудь.
10. Мої успіхи в навчанні. Цей розділ дозволяє відстежувати успіхи учня у рамках шкільної програми. Рекомендується актуалізувати інформацію за підсумками завершення кожної учбової чверті і навчального року.
11. Відомості про участь учня в конкурсах, олімпіадах і спортивних змаганнях заповнюються за наявності таких.
==================
Завантажити портфоліо учня у форматі PDF
